Astăzi, puntea care leagă cele două ţări, România şi Bulgaria, singurul pod din oţel peste fluviul Dunăre, supranumit "Podul Prieteniei", împlineşte 58 de ani. În condiţiile în care nu a mai existat niciun alt proiect similar, bulgarii au propus, în urmă cu patru zile, construirea unui nou pod între Giurgiu şi Ruse.
Podul Prieteniei este cel mai lung pod de peste Dunăre. Este construit pe două nivele, ferovial şi rutier(cu două benzi şi trotuar pentru pietoni).
Pe lângă faptul că este singurul care leagă cele două ţări peste Dunăre, este singurul pod mobil, având posibilitatea de a se ridica în cazul în care pe sub acesta este nevoie să treaca o ambarcaţiune mai înaltă.
Este construit din oţel, iar proiectul a fost realizat de V Andreev. Construcţia a durat 2 ani, inaugurarea realizându-se la 20 iunie 1954. Podul are o lungime de 2,8km. Construcţia a beneficiat de sprijinul Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste (URSS).
Deschis la 20 iunie 1954, este singurul pod peste Dunăre în sectorul de graniţă dintre România şi Bulgaria, restul traficului fiind preluat de feriboturi.
Proiecte moderne, după aproape 60 de ani
Pe 16 iunie, ministrul bulgar al Dezvoltării Regionale, Liliana Pavlova, a declarat, în cadrul conferinţei „Strategia Dunării - o posibilitate de construire a regiunilor din Europa", că există o dorinţă întemeiată a autorităţilor bulgare de a construi un nou pod între cele două oraşe, Giurgiu şi Ruse.
Astfel, Liliana Pavlova a afirmat că autostrada care va fi construită între Ruse şi Svilengrad, la graniţa cu Turcia, va necesita un nou pod la Dunăre sau, cel puţin, lărgirea celui existent.
În ceea ce privește finanţarea, ministrul bulgar al Dezvoltării Regionale a afirmat că autorităţile de la Sofia iau în calcul mai mai multe posibilităţi.
Pavlova nu a exclus varianta obţinerii unei finanţări din