Pentru TVR, un meci de la Campionatul European de Fotbal din 2012 costă 303.000 de euro. Pentru Dolce Sport, 58.000 de euro.
Când vine vorba de cheltuieli, Televiziunea Română nu se zgârceşte şi cumpără tot ce e de cumpărat. Brusc, îşi dă seama că meciurile pe care-a dat o grămadă de bani nu sunt aşa de preţioase şi le vinde pe un preţ de cinci ori mai mic. O astfel de schemă a fost aplicată în cazul Campionatului European de Fotbal. Alexandru Lăzescu, fostul preşedinte-director general al TVR, prezenta această măsură ca fiind o soluţie care să scoată postul din criza financiară în care se află. De fapt, în urma sublicenţierii meciurilor, costul unitar plătit de TVR pentru fiecare partidă a crescut.
Meciurile, vândute pe nimic
Potrivit cotidianului „Gazeta Sporturilor", TVR a plătit 9,4 milioane de euro pentru obţinerea licenţei de difuzare a Campionatului European de Fotbal. Totodată, un acord-cadru întocmit la 8 noiembrie între Societatea Română de Televiziune (SRTv) şi Romtelecom, care deţine postul Dolce Sport, arată că televiziunea condusă de Vlad Enăchescu a cumpărat drepturile de transmisie a 19 meciuri, dintre care 12 în regim exclusiv, pentru doar 1,1 milioane de euro. Suma se regăseşte în acordul-cadru, publicat ieri în presă.
Aşadar, TVR a dat iniţial 303.000 de euro pentru fiecare dintre cele 31 de meciuri ale competiţiei. Dolce a plătit doar 58.000 de euro pentru fiecare meci transmis, adică de cinci ori mai puţin. Prin vânzarea la un preţ atât de mic, costul pe fiecare dintre cele 19 meciuri rămase la TVR a crescut la 436.000 de euro.
Sportul, dat la pachet
„«TVR a devenit o afacere de familie şi acolo au fost tot soiul de politruci», a spus Traian Băsescu. Aşa e. Iar ultimii politruci, în frunte cu Alexandru Lăzescu, numit la postul public chiar de către Palatul Cotroceni, au comis un lucru