Dacă în anii ’80, 90% dintre maşini erau echipate cu jante de tablă, la începutul lui 2000, procentul acestora a scăzut la 40%, “vina” fiind jantele de aliaj.
O maşină echipată cu jante din aliaj schimbă radical look-ul acesteia, fie că e vorba de Dacia Logan sau de o maşină premium. Ca peste tot, piaţa românească a fost invadată de jante contrafăcute. Majoritatea vin din Asia, cu China lider detaşat. Sînt atractive pentru că sînt ceva mai ieftine decît cele originale, dar sînt la fel de aspectuoase. Problema este că cele contrafăcute pot avea defecte dimensionale, de sudură şi pot periclita siguranţa circulaţiei.
În România poţi vedea super-car-uri a căror valoare depăşeşte 100.000 de euro, dar care sînt echipate cu jante fake-uri. Pentru că la unele dintre ele, aluminiul folosit este de proastă calitate, există riscul ca în situaţia în care dacă bagi unghia mai sănătos, acolo să rămînă urmă!
Moda jantelor de aliaj
În anii ’80, 90% dintre maşini erau echipate cu jante din oţel. La începutul lui 2000, situaţia s-a schimbat radical, doar 40% dintre acestea aveau încălţări cu jante din oţel, restul din aliaj.
Criza economică din ultimii ani a readus în prim-plan pe cele simple, din oţel. Atunci cînd îţi cumperi maşină nouă, configuraţiile cele mai simple nu includ şi jante din aliaj.
În plus, introducerea în România a legii privind obligativitatea de a folosi cauciucuri de iarnă pe perioada anotimpului rece a sporit vînzările la cele din oţel. Sigur, nu toată lumea îşi poate permite luxul de a avea jante atît pentru pneurile de vară, cît şi pentru cele de vară.
Este, însă, opţiunea ideală pentru că această operaţiune de jantat , dejantat, îndreptat şi echilibrat roţi trebuie făcută de două ori pe an. Asta înseamnă alţi bani şi, în afară de asta, montarea şi demontarea cauciucurilor de fiecare dată poate duce la deteriorarea atît