Potrivit Digi 24, Administraţia Străzilor din Capitală vrea să mute pe carosabil benzile destinate vehiculelor cu două roţi, deoarece culoarele de pe trotuare sînt periculoase atît pentru biciclişti, cît şi pentru pietoni.
Mersul pe bicicletă prin Bucureşti reprezintă o adevărată aventură. Pistele special amenajate din 2008 pentru biciclişti se dovedesc complet inutile, făcute fără cap, pur şi simplu de mîntuială, şi, ce-i mai grav, lipsite de siguranţă.
De cîte ori nu vi s-a întîmplat ca în timp ce pedalaţi între benzile galbene să vă treziţi dintr-o dată cu o băncuţă în faţă, cu o maşină parcată, cu vreun chioşc, sau cu o staţie de autobuz, chiar şi cu un zid?
30.000 de euro kilometrul
O afacere ciudată, ca multe altele, pentru băieţii deştepti, cu numeroase zerouri în coadă. Conform postului de televiziune Digi 24, Primăria Capitalei, prin Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB), a cheltuit circa 5 de milioane de euro din fonduri publici pentru aproximativ 170 de kilometri de piste! Adică, 30.000 de euro per kilometru. Benficiari: SC UTI Traffic Management SA şi SC Lider Dumava Semnalizare.
Alţi bani s-au dus pe montarea unor semafoare speciale. Unele chiar în locuri unde nu există pistă! "La sesizarea noastră au fost oprite, fiindcă funcţionau ilegal", susţine preşedintele OPTAR, Marian Ivan.
Viteză mică, riscuri mari
Într-un reportajul difuzat duminică seară în cadrul emisiunii "Din interior", reporterii Digi 24, au scos la iveală o serie de anomalii halucinante legate de traseele bicicliştilor. În timp ce în alte capitale europene pistele sînt trasate, în general, pe carosabil, şi mai rar pe trotuar, în Bucureşti au fost amenajate numai pe trotuare.
De aici apar problemele: bicicliştii nu pot circula cu viteză, deoarece riscă să dea peste pietoni, care nu sînt obişnuiţi să respecte spaţiul colegil