Producătorul japonez de echipamente electronice şi IT Sony estimează că până la finalul anului piaţa de laptopuri din România va creşte cu 10%, avans bazat pe vânzările mai mari din primul trimestru, iar vânzările de laptopuri din gama Vaio vor înregistra un avans de 25%.
"Estimăm că piaţa românească de laptopuri va înregistra o creştere moderată până la finalul primului semestru, iar până la finalul anului o să vedem un avans de 10% în termeni de volum. După ce anul trecut România a fost singura ţară din Europa Centrală şi de Est care a raportat o creştere a pieţei, anul acesta ne aşteptăm ca tendinţa de creştere moderată să caracterizeze evoluţia la nivelul întregii regiuni. Vânzările au fost impulsionate în primul trimestru atât în România, cât şi la nivel regional, de cererea mare din partea vendorilor de volum, care şi-au completat stocurile la început de an, după ce criza hard-disk-urilor din Thailanda din T4 2011 a afectat livrările de notebook-uri la nivel internaţional", a declarat Mircea Stoicescu, trade marketing manager al Sony România.
În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor pentru gama de produse Sony Vaio în România, anul acesta compania vizează un avans de 25% al vânzărilor, până la o cotă de piaţă de aproximativ 5%, creştere susţinută de extinderea portofoliul de produse pe toate segmentele de piaţă. Sony a înregistrat anul trecut o creştere a vânzărilor de laptopuri VAIO cu peste 65% faţă de anul precedent, atingând o cotă de piaţă de 4,5%, în linie cu estimările pentru 2011.
Întrebat cum sunt vânzările pe piaţă în acest moment, Stoicescu a afirmat că laptopurile din segmentul superior de preţ încep să crească. "La nivelul ofertei de piaţă, anul acesta se păstrează polarizarea în jurul pragului de 2.500 de lei, dar, ceea ce este remarcabil, observăm o creştere pe segmentul superior, unde se regăsesc modele cu cele mai noi tehnol