România se chinuie de peste 25 de ani să construiască cinci autostrăzi şi jumătate. Conform promisiunii noului ministrul al transporturilor, Ovidiu Silaghi, pe 30 iunie se va da în folosinţă, în sfârşit, prima autostradă cap-coadă, cea dintre Bucureşti şi Constanţa (A1), şi aproximativ 8% din autostrada A3, porţiunea dintre Bucureşti şi Ploieşti, unde, la această oră, ar mai fi de pus ceva asfalt... România se chinuie de peste 25 de ani să construiască cinci autostrăzi şi jumătate. Conform promisiunii noului ministrul al transporturilor, Ovidiu Silaghi, pe 30 iunie se va da în folosinţă, în sfârşit, prima autostradă cap-coadă, cea dintre Bucureşti şi Constanţa (A1), şi aproximativ 8% din autostrada A3, porţiunea dintre Bucureşti şi Ploieşti, unde, la această oră, ar mai fi de pus ceva asfalt...
Ziua de 30 iunie va fi, toată lumea speră, o mare sărbătoare ministerială la transporturi: se va da în folosinţă tronsonul dintre Bucureşti şi Ploieşti al autostrăzii A3. Sigur că din cei 62 km ai acestui tronson, care costă în total 421,62 de milioane euro, vor lipsi 8 km, cei dintre Centura Bucureştiului şi Şoseaua Petricani, dar şoferii vor putea ajunge totuşi la A3 de pe Şoseaua de Centură, printr-un sens giratoriu. Zilele trecute, reporterii Libertăţii au făcut o vizită pe şantierul autostrăzii, iar ceea ce au văzut ne face să spunem: “Ministrule, ai grijă! Suntem cu ochii pe tine, să vedem dacă te ţii de promisiune”.
Noi am constatat că în doar câteva zile sunt mult de făcut la această şosea. Actualele probleme ale constructorilor sunt câteva intersecţii cu unele drumuri judeţene unde nu au fost terminate pasajele şi, desigur, drumurile pietruite paralele (în termeni tehnici “drumuri balastate” - n.r.) pentru căruţe şi tractoare, prezente în proiect şi pe facturi, dar absente, deocamdată, în teren. Menţionăm că termenul de predare al tronsonului Bucureşti-Ploie