- Social - nr. 119 / 21 Iunie, 2012 Este, de curand, cea de-a doua sosea din tara situata la cea mai mare altitudine, pe primul loc aflandu-se vechiul drum roman "Transalpina”, recent refacut si modernizat pentru accesul auto. Acesta isi are originea in doua puncte geografice distincte: perimetrul hidroenergetic Oasa-Sugag din "Valea Frumoasa a Sebesului”, respectiv Sarmisegetusa-Regia, din Tara Hategului. El se uneste, peste munti, cu "Drumul Regelui”, care traverseaza intreaga Marginime a Sibiului, din oraselul Saliste si pana in comuna oierilor Jina, fiind inaugurat in vara anului 1938 de regele Carol al II-lea. Transfagarasanul a fost construit in doar patru ani. Respectiv, in intervalul 1970-1974, fiind cu aproape 1.800 de ani mai tanar decat Transalpina. Au necesitat 1.500 de zile si tot atatea nopti de munca eroica si incordare. Lung de aproape 100 de kilometri, drumul de asfalt uneste peste Carpatii Meridionali, de la nord la sud, judetele Sibiu si Arges. Deci doua vechi tinuturi romanesti: Transilvania si Muntenia. El are "presarate”, pe toata lungimea, un tunel electrificat, 830 de poduri si podete, precum si 27 mari viaducte. Pentru dislocarea rocilor si strapungerea stancilor, constructorii-mineri si artificieri, civili si militari, au folosit, ca exploziv, peste 6.000 de tone de dinamita, precum si cateva sute de mii de capse si zeci de mii de kilometri de legaturi prin cabluri electrice. Considerat printre cele mai spectaculoase drumuri din lume, Transfagarasanul este transformat, adeseori, in platou de filmare. Nu de mult aici au fost turnate scene si secvente din filmul "Ghost Rider 2”, cu Nicolas Cage in rolul principal. Insa cine vrea sa ajunga pe Transfagarasan merita sa viziteze si cateva obiective turistice deosebit de atractive din zona. Pornind din partea stanga a vaii Oltului: Centrul Cultural Satesc "Dr. Telea” de la Nou-Roman, Biserica Evan