Compania germană Hornbach, care pe piaţa locală are vânzări anuale de circa 75-80 de milioane de euro prin intermediul a patru magazine de bricolaj, vizează expansiunea în patru mari oraşe din ţară, Cluj, Constanţa, Craiova şi Iaşi, după ce în această vară va deschide un magazin la Timişoara în urma unei investiţii de circa 30 de milioane de euro.
"Ne uităm la oraşe mari, cu peste 300.000 de locuitori, importante economic şi centre regionale. Nu vom forţa însă termenele de deschidere ale acestor noi magazine dacă nu găsim locaţia potrivită", a declarat Dan Bădescu, directorul de expansiune al companiei, care nu a precizat dacă Hornbach a achiziţionat terenuri în respectivele oraşe.
Astfel, Hornbach se orientează către oraşe unde deja există mai multe magazine ale competitorilor mari. În Iaşi spre exemplu, există deja şase magazine de bricolaj: două Praktiker, două Dedeman, un magazin BauMax şi un magazin Mr. Bricolage. Situaţii similare sunt şi în celelalte trei oraşe vizate de Hornbach: la Cluj există patru magazine de bricolaj, la Craiova - trei, iar la Constanţa - cinci, potrivit informaţiilor ZF.
Pe de altă parte, compania germană ia în calcul şi construcţia unui magazin şi în partea de est a Capitalei, după ce a acoperit celelalte puncte cardinale din Bucureşti, având magazine în vest (Militari), sud (Berceni) şi nord (Baloteşti).
Compania va deschide în această vară un magazin cu o suprafaţă de 22.500 de metri pătraţi la Timişoara, în urma unei investiţii de circa 30 mil. euro. Magazinul de la Timişoara va avea o suprafaţă totală de 22.500 de metri pătraţi. "Am ales să ne extindem în Timişoara deoarece acesta este unul dintre cele mai dezvoltate oraşe ale ţării, atât din punct de vedere economic, cât şi demografic", a declarat Bădescu.
Hornbach a investit în total în cei cinci ani de prezenţă în România 148,3 milioane de euro. "Înc