Printr-o frumoasă coincidenţă, sfârşitul stagiunii a adus, pe scenele de concert din Bucureşti, tineri solişti a căror carieră se desfăşoară prioritar la Viena, acolo unde, de altfel, s-au stabilit încă din perioada studiilor. Astfel, alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta binecunoscutului Jin Wang, a evoluat flautistul Matei Ioachimescu, a cărui performanţă interpretativă a fost pusă în valoare într-o partitură solicitantă dar foarte ofertantă, prezentată acum în primă audiţie – Concertul pentru flaut şi orchestră compus chiar de tatăl său, Călin Ioachimescu. O scriitură elaborată, cu sonorităţi interesante, într-o construcţie echilibrată, în care paginile virtuoaze au alternat cu cele meditative, aproape elegiace, iar excelentul flautist a fost răsplătit, pe bună dreptate, cu aplauze entuziaste. Ca bis, a oferit o lucrare de factură cu totul diferită – Fantezia briantă de FranÎois Born pe teme din opera Carmen de Bizet, dovedind astfel, încă o dată, disponibilitatea de a aborda deopotrivă muzica „de ultimă oră“ şi cea din epoci trecute. Întâmplător sau nu, lucrarea a fost încadrată de două opusuri din creaţia franceză – uvertura Carnavalul roman de Berlioz şi suitele 1–2 din baletul Daphnis şi Chloe de Ravel. Orchestra, aflată într-o zi fastă, a colaborat cu Corul Radio, minuţios pregătit de Dan Mihai Goia. Dar Matei Ioachimescu se află în ţară şi pentru un proiect mai amplu, ce include recitaluri pe care, împreună cu fosta sa colegă de la Liceul de Muzică „George Enescu“ din Bucureşti, pianista Cătălina Butcaru (sosind de asemenea din capitala Austriei), le-au susţinut, sub genericul „Paris 2012“, la Suceava, Timişoara, Bi Publicitate striţa, Cluj-Napoca, Piteşti şi, bineînţeles, la sala Radio. Programul a alăturat lucrări foarte variate stilistic, de la Debussy (omagiu compozitorului de la naşterea căruia a trecut un veac şi jumătate)