Retailerul francez de îmbrăcăminte Kiabi va ieşi de pe piaţa românească, unde a deschis primul magazin în anul 2009, în prezent fiind în căutarea unor parteneri care să preia cele şase magazine operate în România, a declarat pentru MEDIAFAX, Yann Le Blay, director în companie.
"Căutăm pe cineva care să preia cele şase magazine pe care le deţinem în România, patru în Bucureşti şi câte unul în Constanţa şi Cluj-Napoca", a arătat Le Blay, director în cadrul subsidiarei din România.
Scăderea cifrei de afaceri în 2011 este principalul motiv pentru care compania a decis să se retragă din România.
Kiabi a investit circa 3 milioane de euro pentru cele şase magazine deschise în România, iar planurile companiei vizau dezvoltarea a 20 de unităţi pe piaţa locală până la sfârşitul anului 2014.
Retailerul are magazine în centrele comerciale Iris Shopping Center, din cartierul Titan, Grand Arena Berceni, Militari Shopping Center şi galeria Orhideea, toate din Bucureşti, precum şi în complexul Tom din Constanţa şi Polus Center din Cluj.
Compania este specializată în vânzarea de îmbrăcăminte, accesorii şi încălţăminte, în unităţi comerciale cu o suprafaţă de 1.000-2.000 de metri pătraţi şi este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte din Franţa.
Retailerul este deţinut de familia franceză Mulliez, proprietară a hipermarketurilor Auchan, a retailerului de articole sportive Decathlon, precum şi a lanţului de magazine de bricolaj Leroy Merlin. Kiabi are la nivel global circa 300 de magazine proprii şi în franciză, care generează afaceri de 1 miliard de euro.
În România, Kiabi este prezentă direct, iar potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor Publice, a avut afaceri în 2010 de 47,3 milioane de lei şi pierderi de 4,2 milioane de lei.
Kiabi este cel de-al doilea nume internaţional care anunţă ieşirea de pe piaţa lo