- Social - nr. 119 / 21 Iunie, 2012 Asa ne indica studiul Observatoire Cetelem 2011, conform caruia exista o diferenta notabila intre Europa de Est si cea de Sud. Astfel, daca cetatenii din Romania, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia aleg in acest an consumul, cei din Spania, Franta, Italia, Portugalia, Belgia sau Germania sunt ceva mai rezervati, acordand o atentie mai mare economiilor. Potrivit studiului, britanicii sunt cei mai preocupati sa-si majoreze nivelul economiilor, 58% dintre acestia declarand ca isi doresc sa puna mai multi bani deoparte. Spre comparatie, desi criza nu a trecut, 89% dintre romani intentioneaza sa cheltuiasca mai mult, in timp ce doar 14% dintre acestia planuiesc sa-si mareasca soldul economiilor. Apropo de cheltuieli si consum, sa notam ca, potrivit Institutului National de Statistica (INS), in Romania, castigul salarial mediu nominal brut a fost, in februarie 2011, de 1.944 lei, cu 1% mai mic decat in luna precedenta. Castigul salarial mediu nominal net a fost de 1.414 lei, in scadere fata de luna anterioara cu 10 lei (minus 0,7%). De asemenea, indicele castigului salarial real pentru luna februarie 2011 fata de luna precedenta, calculat ca raport intre indicele castigului salarial nominal net si indicele preturilor de consum, a fost de 98,5%. Toate acestea i-au facut pe unii comentatori sa aprecieze ca, desi romanii sunt europenii cei mai saraci, sunt plini, totusi, de fite! Daca este falsa, Etichetarea produselor alimentare ne poate aduce kilograme in plus! In general, numerosi cumparatori au o incredere oarba in ceea ce scrie pe etichetele alimentelor. Numai ca un studiu efectuat in 40 de unitati fast-food si restaurante ar trebui sa ne puna serios pe ganduri pentru a nu avea surprize cand ne punem pe cantar. Un grup de cercetatori de la Universitatea Tufts din Boston (SUA) au avut curiozitatea sa verifice corectitudinea informati