Deciziile luate de "cuplul" Liviu Pop-Ecaterina Andronescu au făcut din examenul de Evaluare Naţională o loterie. Elevii cad la mijloc.
Atenţie, se filmează, asta le transmite ministerul Educaţiei celor aproximativ 200.000 de elevi care termină, anul acesta, clasa a VIII-a. Într-un exces de zel, şefii de la Educaţie au hotărât ca şi examenul de Evaluare Naţională, care debutează pe 25 iulie, să fie monitorizat video.
Pe lângă teroarea celor 4.500 de camere pregătite de interimarul Liviu Pop, micuţii mai au de trecut şi hopul repartizării computerizate, un sistem păgubos introdus, în 2001, de Ecaterina Andronescu, propusă, recent, pentru funcţia de ministru al Educaţiei.
"Dacă mergem pe linia corectitudinii, să mergem până la capăt", susţine ideea camerelor Marian Banu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Bucureşti. Ajutaţi de profesori, cei mici s-au obişnuit însă repede cu ideea unui examen de tip Big Brother.
"Acum sunt detaşaţi. Am glumit cu ei, le-am spus să zâmbească frumos la camere", explică Maria Cojescu, directorul adjunct al Şcolii Centrale din Bucureşti.
Printre cei care nu îmbrăţişează ideea ministrului Pop se numără şi Florica Băluţă, director la Şcoala 194 din Capitală. Elevii de gimnaziu sunt mai oneşti şi mai studioşi decât liceenii, spune ea. "Cei de clasa a VIII-a chiar învaţă", le ia apărarea directorul.
O "abrambureală" de admitere
Trio-ului format din copii, profesori şi părinţi are, totuşi, o părere unanimă: metoda de admitere la liceu marca Ecaterina Andronescu a fost prost gândită. Pe scurt, repartizarea computerizată lasă soarta elevilor în mâinile calculatorului, care face clasificările în funcţie de medie.
"Unde-i descentralizarea din învăţământ? Normal ar fi ca liceele să aibă autonomie, să-şi organizeze propriul examen", arată directorul adjunct al Şcolii Centrale. Potrivit acesteia, între