Orange România şi BRD au lansat, în premieră, în România un proiect pilot care îşi propune să testeze soluţia Near Field Communication (NFC) integrată în cartela SIM.
Peste 100 de persoane ce deţin un cont bancar la BRD - Groupe Société Générale au primit telefoane mobile Blackberry şi SIM-uri speciale cu capabilităţi NFC pentru a le utiliza la plata produselor şi serviciilor la comercianţii acceptanţi.
Plăţile vor fi posibile la cele peste 2.000 de POS-uri compatibile cu tehnologia NFC, care au fost instalate de BRD - Groupe Société Générale la comercianţii din toată ţara, precum şi la orice alt comerciant din ţară şi din străinătate care are instalate cititoare speciale contactless compatibile PayPass Mastercard.
Clienţii vor putea efectua uşor şi în siguranţă plăţi folosind telefonul mobil pentru a achita cumpărăturile din supermarketuri, restaurante fast-food, farmacii sau pentru accesul la metrou.
Tehnologia NFC va oferi utilizatorilor noi experiente în special în ceea ce priveşte efectuarea de plăţi, accesul în mijloacele de transport sau utilizarea cardurilor de loialitate, urmând ca în viitor toate acestea să fie integrate de SIM-ul Orange. În loc să folosească bani lichizi pentru a plăti produse sau bilete de transport, clienţii vor putea sa apropie telefonul de cititorul contactless şi să pornească imediat mai departe.
“Telefoanele mobile sunt mereu prezente în vieţile noastre, aşa că pot fi folosite atât ca instrumente de plată, cât şi pentru a aduna informaţii sau pentru a oferi acces în clădirile de birouri”, a declarat Julien Ducarroz, Chief Commercial Officer în cadrul Orange România.
Grupul France Telecom – Orange este printre primii promotori ai tehnologiei NFC în Europa, prin lansări şi proiecte de testare în toate marile pieţe, precum Franţa, Marea Britanie, Polonia şi Spani