Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat, din aprilie, serviciul de monitorizare a investițiilor în publicitatea outdoor, al patrulea serviciu de acest tip din portofoliul studiilor asociației, după lansarea monitorizării pentru presa scrisă, radio și online. Primele date sunt deja puse la dispoziția industriei de comunicare.
Studiul completeză informațiile puse la dispoziția industriei de publicitate de către BRAT și oferă un instrument util în analiza investițiilor în publicitate.
La conferinț de lansare a studiului au fost prezenți oameni importanți din agențiile de publicitate, reprezentanți ai industriei outdoor, clienți și jurnaliști, care au afirmat că standardizarea și evaluările mai concrete ale pieței vor aduce o mai mare transparență ce va aduce investiții consistente și stabile.
Primele date ale studiului sunt deja puse la dispoziția industriei de comunicare.
În perioada 16 aprilie 2012 – 17 iunie 2012, publicitatea outdoor a fost dominată de afișele elecotare. Cele mai multe fețe decorate au fost în București și Ilfov
Top mărci după număr de fețe suport ocupate:
-Electorale: 16,5%
-Carrefour: 8,24%
-Vodafone: 5,41%
-Orange: 4,75%
-Dedeman: 4,70%
-Mega Image: 2,69%
-Praktiker: 2,53%
-Selgros: 2,15%
-Cora: 2,07%
-Cosmote: 1,76%
Top fețe de produs după număr de fețe de suport ocupate:
-Magazine supermarket 19,53%
-Partide politice: 17,96%
-Comunicații: 12,95%
-Alte materiale de construcții: 10,76%
-Băuturi alcoolice: 6,57%
-Bănci, case de consemnațiuni: 3,69%
-Băuturi nealcoolice: 3,21%
-Restaurante: 2,07%
-Dulciuri: 1,89%
-Alte servicii: 1,60%
În cele două luni, rate-cardul lunr al celor 294 de publicații monitorizate de BRAT s-a ridicat la 25 de milioane de euro. Opt stații radio a