Programul “Şcoala după şcoală” şi proiectele de mentorat derulate în ultima perioadă au demonstrat faptul că elevii romi nu abandonează studiile dacă sunt sprijiniţi, a declarat ieri, Korek Maria, coordonatoarea Asociaţiei “Divers” din Târgu-Mureş. „Proiectele PHARE au demonstrat că programul “Şcoala după şcoală” şi proiectele mai recente de mentorat au demonstrat foarte clar că dacă copiii sunt sprijiniţi, atunci fac faţă cerinţelor educaţionale, care sunt destul de complexe şi rezistă în şcoală, deci îşi îmbunătăţesc atât notele, cât şi comportamentul şi tot ce este nevoie. Acestea ar trebui, în schimb, preluate şi sprijinite de către administraţiile publice locale până în momentul în care şi Ministerul Educaţiei va reuşi să deschidă aceste programe de ‘Şcoala după şcoală’ pentru toţi copiii, nu numai pentru copiii romi, pentru că este benefic pentru toţi copiii. Dar până atunci, ceea ce s-a dovedit că este util şi sunt dovezi clare, ar trebui – şi acesta este şi conceptul de bază al acestor proiecte europene – să se preia şi să se susţină de către administraţiile publice locale”, a afirmat Korek Maria, citată de Agerpres. (S.T.)
Programul “Şcoala după şcoală” şi proiectele de mentorat derulate în ultima perioadă au demonstrat faptul că elevii romi nu abandonează studiile dacă sunt sprijiniţi, a declarat ieri, Korek Maria, coordonatoarea Asociaţiei “Divers” din Târgu-Mureş. „Proiectele PHARE au demonstrat că programul “Şcoala după şcoală” şi proiectele mai recente de mentorat au demonstrat foarte clar că dacă copiii sunt sprijiniţi, atunci fac faţă cerinţelor educaţionale, care sunt destul de complexe şi rezistă în şcoală, deci îşi îmbunătăţesc atât notele, cât şi comportamentul şi tot ce este nevoie. Acestea ar trebui, în schimb, preluate şi sprijinite de către administraţiile publice locale până în momentul în care şi Ministerul Educaţiei va reuşi să de