Starbucks a deschis primul său magazin destinat doar pentru a bea ceai. Noul concept, denumit Tazo, va fi testat în Seattle, asta după inaugurarea din martie, într-o suburbie a Seattleului, a primului local unde se serveşte doar suc, Evolution Fresh.
Tazo va vinde peste 80 de varietăţi de ceaiuri, dar şi produse auxiliare, cum ar fi vasele pentru ceai – căni, ceainice etc. Starbucks, care are 17.000 de magazine în întreaga lume, a cumpărat conceptul Tazo în 1999 pentru 8,1 milioane de dolari şi vinde ceai şi produse conexe prin intermediul unor retaileri, potrivit "The Telegraph".
Decizia luată de Starbucks se justifică prin obiectivul companiei de a intra pe noi pieţe, precum cea a ceaiurilor şi a sucurilor. În plus, compania a anunţat recent planul său de a cumpăra Bay Bread Group pentru 100 de milioane de dolari.
Majoritatea persoanelor interogate s-au arătat încântate de ideea Starbucks de a deschide un magazin doar pentru ceai. Potrivit Euromonitor, piaţa globală a ceaiului se ridică la 2,9 milioane de tone, comparativ cu cea a cafelei – de 5,6 milioane de tone. Vânzările de ceai gata preparat s-au ridicat la 56,2 miliarde de dolari anul trecut, în creştere de la 32 de miliarde de dolari cu şase ani în urmă.
Compania a anunţat că marca primului magazin de ceai se va numi „blending station”, care va permite clienţilor să-şi facă ceaiul personalizat.