Agenţiile de turism mai puţin cunoscute recurg la metode inedite de a-şi lăsa clienţii fără bani. Oferă sejururi ieftine cu plata în avans, iar apoi dispar cu banii de vacanţă.
Biletele de vacanţă cumpărate cu câteva luni bune înainte de concediu oferă şansa unor reduceri cu peste 15% din tariful obişnuit. Dar asta este şi o capcană pe care o întind unele firme de turism clienţilor.
Bucureşteanca Cristina Chişcan a cumpărat în data de 23 decembrie 2011, cu bon de comandă nr. 580 şi factura fiscală, un pachet turistic de la Queen Travel din Capitală. "Am plătit integral un pachet turistic în valoare de 383 euro pentru un sejur de opt zile în insulele Tenerife, Spania. Plecarea era programată pe data de 22 iunie 2012", povesteşte aceasta. Cu o săptămână înainte de concediu, femeia trebuia să se prezinte la agenţie pentru a lua tichetele de plecare şi pentru a semna ultimele acte.
A luat banii, apoi a intrat în faliment
Prin urmare, Cristina Chişcan a stat liniştită timp de şase luni, ştiind că are concediul asigurat. La începutul lunii iunie, femeia a avut curiozitatea să intre pe site-ul Queen Travel. Acolo era anunţată intrarea în procedură de faliment a societăţii Multigama Import Export SRL a cărei filială e şi societatea respectivă de turism. "Am încercat să-i contactez la diverse numere de telefon fixe şi mobile, însă nimeni nu mi-a răspuns. Am fost chiar şi la sediile firmelor, nici acolo nu mai era nimeni şi sediile erau închise", se mai plânge femeia.
Aceasta mai adaugă că "a strâns banii de vacanţă cu multă truda încă din 2011".
Despăgubiri în limita a 50.000 de dolari
Bucureşteanca a încercat să-şi recupereze banii pe toate căile. A mers la Protecţia Consumatorilor, la Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), însă fără succes pentru moment.
"Am apelat la comisari