Un alt fel de oraş este posibil. Aceasta este demonstraţia pe care a făcut-o, pentru a şaptea oară, întâmplarea fericită numită Street Delivery, între 15 şi 17 iunie a.c. În perioada amintită, strada Arthur Verona a fost închisă traficului auto (de la Magheru până la Parcul Grădina Icoanei) şi, în spaţiul astfel eliberat de nervi, fum, claxoane, înjurături şi de toate celelalte lucruri care generează şi întreţin demenţa urbană, s-a petrecut cu totul altceva.
Şi anume artă plastică, muzică, literatură, manifestări de atitudine civică, proteste vesele, "bătăi" cu pistoalele cu apă, copilării, în general, dar nu doar pentru copii.
Libertate, bucurie, respect, armonie, linişte creativă, Street Delivery este un proiect al Fundaţiei Cărtureşti şi al Ordinului Arhitecţilor din România, un proiect de evadare dintr-un cotidian imund (atât la propriu cât şi la figurat) într-o lume, iată, posibilă.
"Bucureştiul a fost declarat în 2011 drept cea mai poluată capitală europeană, fiind o victimă a dezvoltării, în detrimentul confortului şi a calităţii vieţii. În acelaşi timp, peisajul urban s-a deteriorat şi s-a înstrăinat de cetăţeni, devenind rezultatul exclusiv al unor proiecte oficiale şi al intervenţiei dezvoltatorilor imobiliari, derulate în absenţa unui dialog real şi al implicării entităţilor care pot negocia armonizarea ambientală şi dreptul comunităţii de a influenţa calitatea spaţiului public. În foarte multe zone, dar cu precădere în centrul oraşului, lipseşte coerenţa unor trasee pietonale, bucureştenii fiind astfel privaţi de bucuria simplă a contemplării şi a promenadei. Street Delivery a apărut ca o formă de rezistenţă. Street Delivery a reprezentat, începând cu 2006, un cadru în care societatea civilă, artişti, arhitecţi, muzicieni, locatari şi toţi cei care doresc să se facă văzuţi şi auziţi să poată oferi o alternativă la felul în care este pe