Deţinători neînvinşi ai titlului şi nou-veniţi triumfători au asigurat, încă o dată, succesul BMW Group în ediţia 2012 a Premiilor Motorul Anului. Propulsoarele care garantează furnizarea eficientă a puterii la actualele modele BMW şi MINI au ocupat primul loc la jumătate din cele opt categorii de cilindree.
Cvartetul învingător a cuprins două motoare cu patru cilindri, unul cu şase cilindri dispuşi în linie şi un propulsor cu opt cilindri. Titlurile "best-in-class" au fost obţinute de motorul turbo de 1,6 litri de la MINI John Cooper S, cel cu patru cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo care propulsează - printre altele - noul BMW 328i, agregatul cu şase cilindri dispuşi în linie cu M TwinPower Turbo de la BMW Seria 1 M Coupé, dar şi versiunea V8 aflată sub capota BMW M3. Câştigătorii de anul acesta au fost aleşi de un juriu internaţional compus din 76 de jurnalişti auto din 36 de ţări. Laureaţii "Engine of the Year Awards" au fost prezentaţi în cadrul Engine Expo de la Stuttgart.
Valvetronic
Datorită acestor trofee, BMW Group îşi continuă seria de succese în cea mai importantă competiţie mondială pentru motoare. Din 1999, experienţa remarcabilă pe care BMW Group o deţine în dezvoltarea motoarelor a permis obţinerea a peste 50 de victorii de clasă şi la general în competiţia "International Engine of the Year Awards".
În 2012, motoarele cu design diferit, create pentru modelele BMW şi MINI, au dominat mai multe categorii de cilindree. În plus, portofoliul câştigător în acest an acoperă un interval de putere neobişnuit de mare, de la 135 kW/ 184 CP la 309 kW/420 CP.
Competiţia 2012 a consemnat, la categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsă între 1,4 şi 1,8 litri, victoria propulsorului aflat în dotarea MINI Cooper S, o continuare a succesului înregistrat în urmă cu un an. Motorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, dezvo