Dacă vrei să pedalezi prin centrul oraşului, vino sâmbătă în grădina publică Ştefan cel Mare, la primul punct de bike-sharing din Capitală, să-ţi iei o bicicletă gratuit, doar cu buletinul de identitate.
Sunt, însă, câteva condiţii de care trebuie să ţii cont: nu poţi să ţii bicicleta pentru mai mult de o oră, nu ai voie să o „încerci" pe trepte şi teren accidentat şi e de preferat să nu ieşi cu ea în afara parcului.
„Sâmbătă aducem din România 25 de biciclete, dintre care cinci sunt pentru copii. Toate vor fi închiriate pe câte o oră, pe toată durata sezonului cald", precizează Daniela Frăţilă, coordonatorul proiectului Veloo. Ea adaugă că bicicletele vor fi disponibile publicului până cel târziu la mijlocul lunii octombrie.
Slalom prin trafic
Pentru bicicliştii înrăiţi, o plimbare pe două roţi este de multe ori o veritabilă probă de jaloane printre maşini, pietoni şi gropile din carosabil. „Circul şi eu pe unde pot. Când mă grăbesc, merg şi la risc, printre maşini. Niciodată nu mă cert cu şoferii. Chiar dacă strigă după mine, eu îmi văd de drum. Pe unele străzi e desenată pista de biciclete, dar şoferii îşi parchează automobilele acolo", ne-a mărturisit Nicolae Moraru (70 de ani), un pensionar care pedala pe bulevardul Dacia.
Cicliştii mai tineri s-au resemnat cu ideea şi se deplasează mai mult prin locurile fără trafic rutier. „Cel mai des ne plimbăm prin parc, pentru că nu-s aşa de mulţi oameni pe alei. Chiar dacă mai găsim piste de biciclete pe viaductul de la Botanica, pe Dacia şi în centru, la intersecţia străzilor Puşkin şi Bucureşti, ele sunt pe porţiuni limitate", ne-a spus şi Ion Grabovschi (16 ani), care făcea o tură prin grădina publică Ştefan cel Mare.
Expuşi în trafic
„În prezent, nu există piste de biciclete marcate corespunzător, astfel încât cicliştii să fie protejaţi în trafic. Legislaţia rutieră precizează