După ce, în martie, au fost livrate în Europa doar 123 de autototurisme Dacia Lodgy, o lună mai târziu numărul acestora a ajuns la 675, iar în mai la circa 2.500.
Uzina Renault din Maroc, cea care produce modelul Lodgy sub sigla Dacia, a început încă din luna martie să trimită mașini către statele din Europa. Primii clienți care au intrat în posesia monovolumului sunt cei spanioli, favorizați de apropierea de Tanger însă, de la o lună la alta, tot mai mulți europeni devin proprietari cu acte în regulă ai celui mai nou model Dacia.
Cele 675 de unități înmatriculate în Europa în aprilie sunt însă departe de volumul la care ar trebui să producă uzina marocană pentru ca Dacia Lodgy să poată ține pasul cu concurența. Pentru comparație, în aceeași lună, modelul concurent Ford C-Max/Grand C-Max au fost înmatriculate de 10.036 clienți. Conform JATO Dynamics, înmatriculările modelului Volkswagen Touan au ajuns în aprilie la 9.411 unități, iar cele ale fratelui de grup al lui Lodgy, Renault Scenic/Grand Scenic, la 11.234 unități. Acesta este, de altfel, și liderul segmentului din care face parte și vehiculul purtând marca românească.
Și, dacă tot vorbim de România și de aparteneța lui Lodgy la brandul autohton în ciuda asamblării lui la Tanger, iată câteva cifre care susțin ideea că monovolumul are o importantă componentă românească. Conform oficialilor Dacia, între 15% și 20% din munca de inginerie a fost realizată de echipele de la centrul Renault Technologie Roumanie din București (RTR), Titu și Pitești. La Mioveni au fost realizate circa 30% din crash-teste și 2.500 ore de încercări pentru motoare. Toată evoluția vieții de serie a modelului Lodgy va fi coordonata de echipele RTR, iar Uzina Vehicule Dacia (UVD) livrează 20 de repere de caroserie specifice. Printre acestea se numără traversa tablier parte laterală, întăritura tablier stanga/dreapta, înt