Pentru a face faţă fluxului generat de mutarea curselor low-cost, reprezentanţii aeroportului Otopeni au desfiinţat şirurile de scaune din sala de aşteptare a aeroportului. Acestea au fost înlocuite de 16 automate de bilete Primele date oficiale cu privire la traficul aeroportului Henri Coandă (Otopeni) arată că în aprilie, prima lună în care de pe cel mai mare aeroport din ţară au decolat atât avioanele companiilor tradiţionale, cât şi cele ale operatorilor low-cost, traficul a ajuns la circa 625.000 de pasageri faţă de puţin peste 400.000 în aceeaşi lună a anului trecut.
"Plec cu o oră mai devreme spre aeroportul Otopeni faţă de cum plecam de obicei din cauză că este mai aglomerat ca înainte. Astfel evit orice situaţie neprevăzută. De exemplu, acolo unde ştiai că nu se face coadă, acum trebuie să stai la una. Cred că aeroportul este supraîncărcat. Au vrut să forţeze un pic sistemul", spune Adrian Porfir.
Funcţia pe care o are, director general al producătorului de materiale de construcţii Megaprofil pe Europa de Sud-Est, parte a grupului belgian Joris, implică deplasări în străinătate sau în ţară în patru din cinci zile lucrătoare. În toate se deplasează cu avionul.
În aprilie, prima lună în care de pe aeroport au decolat atât avioanele companiilor tradiţionale, cât şi cele ale companiilor low-cost, traficul aeroportului Henri Coandă (Otopeni) a crescut cu 55,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit oficialilor companiei. Altfel spus, de pe cel mai mare aeroport din ţară au plecat şi au sosit în plus puţin peste 222.000 de pasageri.
"Cred că situaţia creată de aglomeraţie se va rezolva cel mai probabil în timp, după ce aeroportul va optimiza toate fluxurile. Acum se stă mai mult la coadă la verificarea bagajelor de mână şi chiar şi la check-in", spune el.
Pe de altă parte, Cristian Cor