Cristian Preotu, director asociat Le Manoir, firma care a adus in Romania brand-ul Comtesse du Barry, povesteste intr-un interviu acordat Wall-Street.ro despre pasiunea romanilor pentru gastronomia de lux. Faptul ca reteaua de magazine de delicatese pe care o conduce a ajuns la 6 unitati este dovada clara ca fois gras-ul nu mai este un moft pentru romani.
Intrebat despre ce se cumpara cel mai bine intr-un magazin de delicatese, directorul asociat al francizei Comtesse du Barry a raspuns ca fois gras-ul frantuzesc este un produs extrem de cautat, dar si branzeturile si vinurile au o vanzare buna.
Si condimentele, sarea de nenumarate tipuri si ceaiurile sunt de asemenea foarte cautate.
Desi fois gras-ul este un produs de lux, Preotu sustine ca, in Romania, cosul mediu in magazinele Comtesse du Barry este de 3 ori mai mare decat in Franta, pentru ca, surprinzator, clientela din Romania este mai sus decat cea din Franta.
In Franta, clientul tipic este din clasa medie plus, pentru ca si acolo fois gras-ul Comtesse du Barry este cam de cinci ori mai scump decat cel obisnuit din supermarket.
"Nu as zice ca in Romania cumpara numai oamenii cu foarte multi bani, ci cu relativ multi bani. Avem marci cunoscute pe care lumea le vede in strainatate si pe care apoi le regaseste la noi", spune Cristian Preotu.
Exact de la aceasta ideea a plecat si afacerea Le Manoir, recunoaste directorul asociat. Ideea de business a aparut pe baza faptului ca multe cunostinte cand veneau din strainatate aduceau cate o cutie de fois gras, o branza, un vin, pentru ca nu gasau in Romania genul acesta de produse.
"Avand destule cunostinte din domeniul gastronomiei si a vinurilor, am decis sa incep colaborarea cu Comtesse du Barry, care e o firma foarte cunoscuta in Franta pe acest segment", isi aminteste Preotu.
El precizeaza ca la inceput vin