"Poftiţi, domnilor. Tot aurul meu. Numai lăsaţi-ne în pace!”
După declaraţiile iresponsabile ale celor doi liberali, ministrul economiei, Daniel Chiţoiu, şi fostul prim-ministru Călin Popescu Tăriceanu, potrivit cărora proiectul Roşia Montană trebuie demarat imediat, acţiunile companiei Gabriel Resources au dat semne de revigorare la Bursa din Toronto - ceea ce întăreşte supoziţia că respectivele declaraţii au fost comandate special în acest scop! În acelaşi timp, nici preşedintele Traian Băsescu n-a stat degeaba: a mai marcat un punct de rating pentru RMGC, pledând din nou pentru proiectul minier de la Roşia Montană, dar oferind în plus companiilor străine "alte trei zone cu aur”, ca un veritabil pokerist care face un "blind” cu amicii. Acest scandalos lobby al preşedintelui a avut loc la întâlnirea recentă cu Philippe Le Houérou, vicepreşedinte al Băncii Mondiale pentru Europa şi Asia Centrală. Din fericire, veştile de pe frontul luptei pentru salvarea Roşiei Montane nu sunt numai negative. Un videoclip interpretat de marea doamnă a filmului şi teatrului românesc, Maia Morgenstern, realizat de compania de publicitate "Papaya Advertising”, pentru Asociaţia Alburnus Maior, a tăiat respiraţia sutelor de mii de telespectatori. În data de 19 iunie, a treia zi de la lansare, tulburătorul videoclip adunase peste 334.000 de vizitatori pe reţeaua You Tube, plus telespectatorii de la televiziunile România TV şi Realitatea TV. La data la care apare revista noastră, probabil se vor fi adunat în jur de 500.000 de vizualizări pe You Tube, iar TVR1, TVR2 şi TVR Info au acceptat transmisia zilnică a spotului, din 20 până în 30 iunie. Directorul responsabil de creaţie al agenţiei Papaya, Robert Tiderle, precizează: "Conceptul creativ al campaniei este foarte simplu. Extragerea aurului, aşa cum se doreşte să se facă la Roşia Montană,