Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt a anunţat că absolvenţii instituţiilor de învăţământ din judeţ - promoţia 2012 pot beneficia de indemnizaţie de şomaj numai dacă se înregistrează la sediile instituţiei din Slatina, Balş, Caracal, Corabia şi Drăgăneşti-Olt în maximum 60 de zile de la data absolvirii studiilor.
Actele necesare pentru înregistrarea la AJOFM Olt ca persoană în căutarea unui loc de muncă sunt următoarele:
- act de identitate (copie şi original);
- act de studiu sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii (copie + original);
- adeverinţă de la medicul de familie cu menţiunea „apt muncă“.
Indemnizaţia de şomaj se acordă după 60 de zile de la data absolvirii, perioadă în care absolventul beneficiază de servicii gratuite (informare, consiliere, orientare profesională) în vederea angajării. Indemnizaţia de şomaj poate fi solicitată în cel mult 12 luni de la data absolvirii şi se acordă o singură dată, pentru fiecare formă de învăţământ absolvită. Indemnizaţia de şomaj este o sumă fixă, lunară, al cărei cuantum reprezintă 50% din valoarea indicatorului social de referinţă, în vigoare la data stabilirii acesteia şi se acordă pe o perioadă de şase luni. Nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj absolvenţii care, la data solicitării dreptului, urmează o formă de învăţământ.
Beneficii la angajare
Absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, înregistraţi la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt, în situaţia în care se încadrează cu program normal de lucru, pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de:
• primă de încadrare egală cu valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării.
• o sumă egală cu indemnizaţia de şomaj la care ar f