Automobile Dacia, a doua companie ca mărime din România şi cel mai mare exportator local, va opri pentru două zile producţia la uzina de la Mioveni, la finele acestei luni, din cauza unor probleme de aprovizionare, după ce în intervalul 18 - 19 iunie fabricaţia a fost oprită pe fondul reducerii comenzilor.
"Uzina Vehicule Dacia va opri fabricaţia de vehicule în zilele de 25 şi 26 iunie. Oprirea este cauzată de dificultăţi de aprovizionare în urma grevei care a avut loc la furnizorul Sealynx din Franţa. Sectoarele care nu fac parte din fabricaţia de vehicule îşi vor adapta activitatea în funcţie de comenzi şi de acţiunile programate. În ziua de 2 iulie se va lucra normal", au declarat oficialii din cadrul Direcţiei de comunicare a Automobile Dacia.
Sealynx furnizează către Dacia elemente de etanşeizare, realizate din cauciuc.
Astfel, numărul zilelor în care producţia Dacia a fost oprită anul acesta creşte la şase, luând în calcul şi datele de 30 martie şi 2 aprilie, când, tot pe fondul reducerii comenzilor, uzina şi-a oprit producţia. O problemă cu furnizorii a determinat şi anul trecut oprirea producţiei între 22 aprilie şi 2 mai.
Bilanţul închiderii
În total, prin oprirea producţiei Dacia "pierde" aproape 8.400 de maşini, cu o valoare comercială de peste 100 mil. euro. Mai mult, având în vedere că angajaţii de la producţie vehicule vor primi 85% din salariu în acele zile, adică în cele şase zile au pierdut în medie 118 lei din salariu, în condiţiile unui salariu mediu net de 2.643 de lei.
Exporturile de autoturisme ale Automobile Dacia au înregistrat un avans de peste 4% în primele cinci luni ale acestui an, la peste 122.500 de maşini, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Creşterea exporturilor Dacia din primele cinci luni vine în contextul în care pe