Lista brandurilor care ar putea sa dispara de pe piata pana la finele acestui an sau in 2013 demonstreaza cat de dura este competitivitatea din unele industrii. Wall Street Journal 24/7 identifica in fiecare an cateva companii care nu reusesc sa faca fata noilor standarde de eficienta si inovatie.
Prima pe lista se afla compania aeriana American Airlines, aflata deja in insolventa. Ea risca sa dispara anul viitor, in ciuda faptului ca s-a situat pe primul loc in topul companiilor din categoria sa timp de 30 de ani, si a reusit sa supravietuiasca in vremuri in care multi alti transportatori au dat faliment. Odata cu fuziunea dintre firmele Northwest si Delta, Continental si United, cifrele American Airlines au inceput sa scada si in mai putin de doi ani si-a redus semnificativ capacitatea.
Research In Motion (RIM) Peste cel mai potrivit exemplu din randul companiilor care nu au reusit sa tina pasul cu noile inovatii din industria in care functioneaza, drept urmare va disparea in 2012, spun cei de la WSJ. Cu 5 ani in urma, RIM era singura companie producatoare de smartphone-uri din lume si detinea aproape intreaga piata coroporate. Apoi se pare ca nu a mai reusit sa isi adapteze tehnologia la cerintele consumatorilor, ceea s-ar putea sa ii fie fatal. Lansarea in 2007 a iPhone-ului celor de la Apple a fost momentul in care s-a declansat declinul companiei.
Lista companiilor in prag de faliment continua cu retailerul Pacific Sunwear, care este in prezent ingropat in datorii, si a site-ului de socializare MySpace. Acesta din urma a fost vandut de cei de la News Corp. la o saptamana dupa ce presa internationala a inceput sa faca speculatii legate de falimentul sau.
Multe din companiile afisate pe lista WSJ de anul trecut au disparut intr-un timp chiar mai scurt decat cel preconizat. Un exemplu in acest caz este dat de producato