Marketingul nu e asa de complicat: foloseste-te de o gramada de culori luminoase, eventual neon, gaseste un jingle care sa prinda, usor de retinut, pozitioneaza strategic si o pereche de sani chiar langa numele produsului, ia-ti banii si apoi du-te acasa si plangi in intuneric legat de cariera ta fara sens si de viata ta mica, in general.
Pana la urma, atat timp cat numele produsului nu este acela al unei boli oribile sau nu dai prilejul celor ce te urasc sa aiba un cuvant de spus, se poate spune ca stai bine. Din pacate, insa, unii chiar asta au facut, conform Cracked.
Bomboanele de dieta Ayds in epoca SIDA
In anii '70 - '80, niste bomboane care promiteau slabirea rapida si mentinerea ulterioara a greutatii isi facusera deja intrarea pe piata, ba chiar isi asigurasera un loc caldut.
Cumva publicul a fost pacalit ca mancand o gramada de bomboane Ayds, unele cu aroma de ciocolata, va slabi. Insa necrutator a lovit maladia SIDA, in engleza AIDS, o potrivire nefericita de nume.
Lucrurile n-au mai fost deloc amuzante si se impunea o schimbare majora, macar in ceea ce priveste numele produsului, pentru a putea ramane pe piata.
Cu toate acestea, producatorul bomboanelor Ayds a decis ca nu e cazul sa-si faca griji, mergand pe principiul "SIDA e cea cu conotatii negative, asa ca ea sa-si schimbe numele". In contextul noii maladii, pana si sloganul companiei suna oarecum sinistru: "Ayds te ajuta sa dai jos kilograne si sa nu le mai pui la loc".
In tot acest timp, in care oamenii incepusera sa moara de pe urma bolii, producatorii de bomboane nu au facut nicio schimbare, fiind convinsi ca ei vor ramane in istorie si nu SIDA.
Bomboanele Ayds au supravietuit si in anii '80, cand, in cele din urma, dupa ce s-a dovedit ca afacerea era in cadere libera, compania a d