Companiile din domeniu sunt nevoite să suporte cheltuielile cu motorina necesară ventilării cabinei, chiar dacă vehiculele stau "pe dreapta" timp de zece ore
Pe lângă aceste costuri, transportatorii plătesc şi penalităţile de întârziere cerute de clienţii nemulţumiţi
FORT: Pierderile ar fi mult mai mici dacă CNADNR ne-ar înştiinţa din timp că vor închide drumurile
Transportatorii sunt puternic afectaţi de restricţiile de circulaţie impuse de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri din cauza caniculei, aceştia fiind afectaţi deopotrivă financiar şi operaţional din cauza timpilor pe care sunt obligaţi să le petreacă pe marginea şoselei.
"Transporturile de mărfuri sunt puternic afectate de restricţiile de circulaţie impuse de CNADNR. Pe de o parte financiar, pentru că în cele zece ore când şoferii stau pe marginea şoselei se arde motorina pentru folosirea aerului condiţionat, iar pe de alta operaţional. Clienţii noştri sunt nevoiţi să aştepte zece ore în plus până la sosirea transportului şi nu de puţine ori ne cer penalităţi. Dacă anunţul ar fi fost făcut din timp, altfel ne-am fi planificat transporturile. Dar anunţul a fost făcut aseară (joi seara - n. red.), iar restricţiile au fost aplicate de astăzi. Situaţia este similară celei din iarnă, când transportatorii au avut pierderi uriaşe din cauza restricţiilor de circulaţie provocate de căderile abundente de zăpadă", a declarat pentru Curierul Naţional Augustin Hagiu preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat joi seară că Administraţia Naţională de Meteorologie a emis pentru perioada 22 - 23 iunie o avertizare de cod portocaliu de căldură pentru mai multe judeţe din ţară.
Astfel, CNADNR-SA (...) interzice temporar circulaţia vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mar