Poate produce, anual, 36.000 de tone de conserve. ”Chiar este un business profitabil”, spune Andrei Ursulescu despre Scandia Food, producătorul de conserve de carne din Sibiu, fondat în urmă cu 90 de ani. Cu atât mai mult cu cât, de curând, a inaugurat o nouă fabrică, printr-o investiție de 40 de milioane de euro. Mai departe, care sunt așteptările lui Ursulescu?
Capital: Anul acesta ați fost numit director general, pentru un mandat de doi ani. Ce v-ați propus?
Andrei Ursulescu: Evident, orice manager, când vine la cârma unei companii, își dorește creșterea mai mult ca orice. Acum ne uităm la piețele care oferă oportunități de creștere și suntem interesați chiar de SUA. Așadar, una dintre direcțiile de dezvoltare este exportul, care înseamnă undeva la 10% din total producție. Îmi doresc ca exportul să se dubleze în următorii doi ani și chiar este posibil. În prezent, Moldova și Ungaria sunt două dintre piețele care rezonează foarte bine la produsele noastre. De asemenea, o creștere serioasă a venit, în ultima perioadă, din Anglia. Din 2001 până în 2008, focusul a fost majoritar pe piața din România. Și chiar am înregistrat creșteri de două cifre, în fiecare an. În 2011, cifra de afaceri a fost la aproximativ același nivel ca în 2010, însă pentru anul acesta preconizăm o creștere de 7%. Mai mult, în urmă cu câteva luni am finalizat o nouă fabrică, ceea ce înseamnă o creștere de 40% a producției, față de vechea unitate.
Capital: Ca parte a strategiei de dezvoltare, o să deschideți noi magazine?
Andrei Ursulescu: Avem în Sibiu două magazine și vrem în continuare sa deschidem celebrele ”băcănii cu dichis”. Există chiar un proiect în acest sens. Băcăniile merg pe ideea de produse premium, dedicate omului care apreciază gustul. Vor fi atât în București, cât și în Sibiu. Investiția într-o astfel de băcănie este de peste 150.000 euro.
Capital