Noua generaţie a utilitarei constructorului american promite să se bată puternic pe un segment destul de aglomerat. Motorul diesel de 2.2 litri şi 150 CP par să-l ajute, maşina impresionând cel mai mult în off-road
Tot mai mulţi români se lasă convinşi de avantajele pe care le presupune un vehicul 4x4. Cu ierni care durează patru luni şi zăpezi ca în Finlanda, o maşină de teren poate reprezenta alegerea potrivită chiar şi la Bucureşti. Da, este greu de parcat, şi da, nu este o maşină potrivită în general pentru traficul urban. Când vorbim însă de o ieşire la munte, o utilitară punctează în plin.
Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Volkswagen Amarok, Nissan Navara, Mazda BT-50, Isuzu D-MAX. Aceştia sunt adversarii cu care se va bate noua generaţie a lui Ford Ranger, pe care am avut ocazia să-l văd la lucru în urmă cu mai puţin de două săptămâni. Traseul a conţinut toate variantele de suprafaţă: autostradă, şosea, drum forestier şi condiţii de off-road veritabil. Maşina de care am avut parte a fost dotată cu un motor diesel de 2.2 litri şi 150 CP, care este de fapt una dintre cele trei variante de motorizare. Mai există aceeaşi cilindree, dar cu 125 CP, precum şi un 3.2 litri, de 200 CP. Versiunea avută la test se recomandă drept cea mai potrivită pentru piaţa românească.
Puterea motorului şi cuplul de 375 Nm mişcă uşor cea mai mare utilitară de pe piaţă, iar maşina defilează chiar şi în regim de autostradă. Ranger se descurcă bine pe şosea. Pentru un neavizat, poate să nu fie cea mi confortabilă alegere, mai ales dacă stă pe bancheta din spate, unde se simt mai puternic suspensiile. Acestea absorb însă excelent denivelările atunci când Ranger dă piept cu provocările off-road.
Pentru că acesta este caracterul principal al maşinii, voi vorbi mai mult despre el. Ranger pare desprins din decorul unor drumuri forestiere: acolo se simte el cel mai