Pentru oamenii din mediul de business este foarte importanta imaginea, inclusiv vestimentatia. De aceea ar trebui sa stie ce si cand sa poarte. Pentru a afla mai multe despre ce inseamna croitorie la comanda, dar si ce reguli trebuie respectate de directori cand isi aleg un costum, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Alexandru Dragan (foto), managing partner si consilier in imagine Sarto Made to Measure.
Alexandru Dragan a precizat ca, in general, oamenii de business nu se pun in valoare cu ajutorul hainei si incalca mai multe reguli elementare ce tin de vestimentatie, care trebuie aleasa in functie de conformatie, personalitate si activitatea desfasurata. Pe scurt, trebuie personalizata.
Cateva reguli
In ceea ce priveste alegerea unui costum, Dragan a explicat ca si lungimea este foarte importanta. De exemplu, manseta camasii trebuia sa iasa din sacou 1-2 cm. De asemenea, pantalonii fac falduri daca sunt prea largi si lungi.
Totodata, cureaua trebuie sa fie in nuanta pantofului, iar daca persoana respectiva poarta si ceas, cureaua acestuia trebuie corelata cu pantoful si cureaua de la pantaloni.
In ceea ce priveste modul in care se asorteaza cravata, sunt mai multe variante. "Poti merge pe cravata - batista, cravata - cu ceva din spectrul cromatic al costumului, poti merge pe alb-negru (camasa alba, cravata neagra)", a spus Alexandru Dragan.
Conform acestuia, cravata cu model se poarta cu o camasa simpla. Totodata, cravata trebuie sa fie de aceeasi latime cu reverele sacoului.
"Batista poate fi pata de culoare", a mai spus Dragan.
Piata "made to masure"
Croitoria la comanda devine un concept din ce in ce mai cunoscut in Romania dupa ce mai multe firme si-au lansat astfel de afaceri dupa modelele din strainatate. Ele nu ofera numai costume la comanda, ci si consiliere