Profesor de sport cu diplomă, Ovidiu Pop n-a predat niciodată, însă şi-a găsit rostul într-un alt domeniu: publicitatea. Patronul Agenţiei Duran's a încercat să-şi transforme pasiunile în munca de zi cu zi, ajungând să realizeze primul ghid turistic al Bihorului de după 1989 şi zeci de monografii ilustrate ale Oradiei şi judeţului.
În plus, din 2006 le prezintă orădenilor şi turiştilor o altă faţă a urbei de pe Crişul Repede: cea văzută din cer.
Lasă-i pe alţii
În 1994, pe când era student la Sport, Ovi s-a angajat ca agent publicitar la ziarele locale. Când şi-a dat seama că are fler, s-a decis să-şi înfiinţeze propria firmă, Duran's, devenită între timp agenţia şi editura Duran's Press. La absolvirea facultăţii, a vrut să se facă profesor, dar i s-a spus că, din moment ce are deja propria afacere, mai bine să lase locul altui "amărât".
Aşa a închis pentru totdeauna capitolul învăţământ şi s-a concentrat asupra propriei agende. În 2005, când business-ul îi mergea bine, s-a decis să îmbine utilul cu plăcutul şi să-şi folosească agenţia pentru a promova locurile natale: Oradea şi Bihorul.
Ghiduri pe bandă
Primele produse scoase pe piaţă au fost hărţi turistice de buzunar ale oraşului şi judeţului. Apoi, în 2005, a editat un ghid turistic al Bihorului, primul după aproape trei decenii. "Prima ediţie a aparţinut în întregime Consiliului Judeţean. Când mi-am dat seama că şi bihorenii de rând şi-l doresc, l-am reeditat în fiecare an până în 2009", spune Ovi, mândru că mulţi bihoreni stabiliţi în străinătate au luat ghidul să arate dincolo ce frumos e acasă.
Între timp, a mai scos pe piaţă o monografie ilustrată a judeţului (2005), dar şi primul ghid turistic al Oradiei (2007), editat în şase limbi. Apoi a publicat volume despre monumentele de arhitectură din oraş şi judeţ, precum şi cu bisericile de lemn din Bihor, care îl fascineaz