În T1 din 2012, 19,4% dintre companiile din Europa Centrală şi de Est, Europa de Sud-Est, Rusia şi Eurasia au raportat o creştere a cheltuielilor aferente comunicării
20,4% dintre acestea nu au indicat
schimbări de bugete, în timp ce investiţiile pentru social media şi comunicare
digitală au avansat
În cazul companiilor din tehnologie,
media şi telecom există o dinamică
În ciuda recesiunii, investiţiile în activităţi de comunicare în Europa Centrală şi de Est, Europa de Sud-Est, Rusia şi Eurasia rămân relativ stabile, potrivit studiului global Pulse, la care au luat parte peste 1.200 de experţi în comunicare din toată lumea. Astfel, pentru primul trimestrul din 2012, 19,4% dintre respondenţi au raportat o creştere a cheltuielilor aferente comunicării, în timp ce 20,4% dintre aceştia nu au indicat schimbări de bugete. În acelaşi timp, pe pieţele din Rusia şi Eurasia, s-a înregistrat o creştere a bugetelor alocate pentru activităţile de PR (20,3%), o tendinţă în acord cu perspectivele economice ale acestor pieţe.
Importanţa comunicării pentru companiile din regiune este reconfirmată şi de vizibilitatea activităţilor de comunicare la nivel de board şi valoarea percepută a acestora pentru succesul comercial sunt la un nivel ridicat - 33,6%, respectiv 45,9% dintre respondenţi indicând creşteri pe aceste segmente.
"Clienţii noştri acordă o atenţie tot mai mare comunicării, ca instrument de susţinere a dezvoltării afacerilor. Această tendinţă este evidenţiată de rezultatele primei ediţii a studiului: managerii se implică direct în procesul de comunicare deoarece conştientizează impactul direct, pozitiv, pe care îl poate avea asupra evoluţiei companiei. Dincolo de crearea unui brand solid şi managementul reputaţiei companiei, vorbim despre punerea amprentei asupra mediului de reglementare în care îşi desfăşoară a