Jurnalistilor de la BBC li s-a cerut sa vina cu idei care sa aduca bani companiei, potrivit unui mail intern care a ajuns in presa internationala.
Sefii de la BBC le-au transmis reporterilor sa se gandeasca la diferite strategii care ar putea creste veniturile trustului si sa le prezinte apoi managerilor de department. Mesajul i-a socat pe jurnalistii de la BBC, care sunt ingrijorati ca aceste cerinte ce tin de marketing s-ar putea sa compromita calitatea si standardele editoriale din presa.
In textul transmis prin email celor 2.400 de angajati ai departamentelor BBC Global News si BBC World Service scria ca e “necesar ca de acum sa se exploateze noi oportunitati comerciale, pentru a maximiza valoarea pe care o cream prin munca de jurnalism”, citeaza The Independent.
In prezent, BBC constituie obiectul unei anchete majore a comisiei de supraveghere a media, Ofcom. Compania este acuzata ca ar fi permis ca stirile si alte programe editoriale transmise de BBC World News sa fie influentate din punct de vedere comercial. Drept urmare, BBC a transmis recent intregii lumi, prin intermediul canalelor sale, ca isi cere scuze pentru erorile editoriale grave pe care le-a facut.
Insa problemele financiare ale grupului, survenite in urma unor acorduri privind taxa de licenta, care au dus la reducerea cu 20% a cheltuielilor si la concedierea a 2.000 de angjati, au determinat corporatia sa caute diferite oportunitati de crestere a veniturilor.
Directorul BBC Global News, Peter Horrocks le-a transmis jurnalistilor ca evaluarea carierei lor se va face intr-o oarecare masura si pe baza abilitatii de a genera bani. “Mi-ar placea ca fiecare dintre voi sa isi aduca aportul in realizarea noului scop”, scria el in mesajul trimis pe mail.
Unul dintre angajati afirma ca “un asemenea ordin care ar trebui sa vizeze departa