Trei companii americane au primit ajutorul NASA pentru a construi un avion supersonic de pasageri de două ori mai rapid decât celebrul Concorde.
Trei giganţi ai industriei aeronautice din SUA - Boeing, Lockheed şi Gulfstream -, sprijiniţi de Agenţia Spaţială Americană (NASA), s-au unit pentru a construi cel mai rapid şi mai performant avion supersonic de pasageri, care va fi destinat, în primul rând, oamenilor de afaceri. Planurile deja elaborate ale aeronavei care se doreşte a fi de două ori mai rapidă decât celebrul Concorde vor fi prezentate luna viitoare la expoziţia aeronautică de la Farnborough, Marea Britanie, scrie „The Daily Mail".
Noul supersonic, denumit X-54, va putea zbura cu o viteză de 4.000 de kilometri pe oră, faţă de cei 2.200 de kilometri pe oră, viteza dezvoltată de Concorde. Astfel, X-54 va parcurge distanţa de la Bucureşti la New York în doar două ore, adică de cinci ori mai puţin în comparaţie cu un avion de linie. De asemenea, X-54 va fi capabil să străbată cei peste 19.000 de kilometri care despart Londra de Sidney, Australia, în patru ore sau să înconjoare Pământul pe la Ecuator în doar 10 ore. Sloganul noului supersonic, care va avea 12 locuri şi va costa aproximativ 65 de milioane de euro, va fi „Spre SUA şi-napoi într-o singură zi de lucru".
Boom-ul sonic va fi discret
Unul dintre motivele pentru care Concorde a fost scos din circulaţie în noiembrie 2003, pe lângă costul ridicat al biletelor şi numărul mic de locuri, a fost boom-ul sonic, zgomotul teribil care se producea când aeronava atingea viteza sunetului. De data aceasta, producătorii americani susţin că problema a fost rezolvată. „La bordul lui X-54, boom-ul sonic va fi un sunet asemănător unui «pfff»", a declarat un inginer de la Gulfstream. În prezent, cel mai rapid avion de pasageri este G650, produs de Gulfstream, care atinge 1.100 de kilometri