Un profesor de limba română a rezolvat subiectele pe care le-au primit elevii la prima probă din cadrul examenului. Vezi indicațiile profesorului și baremul de corectare.
Profesoara de limba română Nicoleta Crânganu apreciază că cerințele nu au fost dificile și se așteaptă ca elevii să ia note mari la această probă. VEZI AICI SUBIECTELE ȘI BAREMUL DE CORECTARE
SUBIECTUL I Punctul A, cerința 1: Sinonime corecte: leac- medicament, înfricoșătoare-înspăimântătoare, crezuse- își imaginasePunctul A, cerința 2: Propoziție exclamativă, cu un element expresivPunctul A, cerința 3: Profesorul de limba română apreciază că, spre deosebire de anul trecut, când se cerea identificarea unor metafore, identificarea unui epitet din text este mai ușoarăPunctul A, cerința 4: Trebuia menționat modul narativ, dar elevii puteau alege să amintească și descrierea sau dialogul Punctul A, cerința 5: secvența indică pasiunea pentru cartea, că personajul era fascinat de lectură etc.
Punctul B, unde se cerea redactarea unei compuneri, a fost extrem de ușor, apreciază profesorul. ”Aici se punctează, în principal, modul de exprimare. Mulți se exprimă încă destul de sărăcuț”, spune cadrul didactic.
SUBIECTUL II Punctul A, cerința 1: ”Nu trebuia să reprezinte un hop pentru nimeni, nici măcar pentru copii din mediul rural, prea puțin familiarizați cu e-bookul, care trebuiau doar să interpreteze mesajul”Punctul A, cerința 2: Informația apărea foarte clar chiar pe foaia de examenPunctul A, cerința 3: Subiectivă. ”Sunt anumite tehnici de recunoaștere, n-au stat ei să calculeze la nivel gramatical, lexical etc., însă au văzut că sunt două substantive articulate și ar fi trebuit să își dea seama”, spune profesorul.Punctul A, cerința 4: Trebuia specificat faptul că e vorba de un pronume personal Punctul B, care le cerea să alcătuiască o compunere, trebuia rezolvat prin folosirea un