Într-o analiză făcută de presa centrală referitor la motivele tergiversării construcției autostrăzilor, au ieșit la iveală unele care, la primă lectură, pot fi ilare.
AStfel, lupii şi urşii din Braşov, broaştele din Dobrogea, piţigoii din Moara Vlăsiei sau siturile dacilor şi romanilor sunt doar câteva dintre motivele care au dus de-a lungul anilor la întârzierea lucrărilor la autostrăzi. Inventarul aparţine chiar oficialilor Ministerului Transporturilor care au atenţionat în repetate rânduri că avizele de mediu şi săpăturile arheologice dau peste cap programul şantierelor.
Astfel, lucrările la autostrada Comarnic-Braşov au fost întrerupte pentru a se rezolva problema împerecherii lupilor, în condiţiile în care tronsonul ar fi împărţit în două habitatul animalelor protejate prin lege. Pe acelaşi tronson s-a pus şi problema poluării fonice, urşii fiind deranjaţi de zgomote puternice.
Constructorii variantei ocolitoare a oraşului Constanţa au fost nevoiţi să oprească lucrările până când s-a găsit o metodă de a proteja o specie de broaşte ce riscau să fie strivite de roţile utilajelor. Lucrările la Autostrada Soarelui au fost întrerupte de mai multe ori după descoperirea unor vestigii arheologice, iar constructorii autostrăzii Bucureşti-Piteşti s-au confruntat cu problema “piţigoilor” de lângă Moara Vlăsiei, o specie de păsări protejate de lege, notează Gândul.
Într-o analiză făcută de presa centrală referitor la motivele tergiversării construcției autostrăzilor, au ieșit la iveală unele care, la primă lectură, pot fi ilare.
AStfel, lupii şi urşii din Braşov, broaştele din Dobrogea, piţigoii din Moara Vlăsiei sau siturile dacilor şi romanilor sunt doar câteva dintre motivele care au dus de-a lungul anilor la întârzierea lucrărilor la autostrăzi. Inventarul aparţine chiar oficialilor Ministerului Transporturilor care au atenţionat în repetat