Inna, Felicia Filip, dar şi Maria Lucia Hohan sunt câteva dintre artistele considerate de „Forbes“ ca având o influenţă importantă asupra publicului.
Revista „Forbes România" a prezentat săptămâna trecută, în premieră, „Top 50 cele mai influente femei". Alături de femei de afaceri sau nume cunoscute din politică, clasamentul include şi câteva vedete autohtone.
GALERIE FOTO: Vezi pe forbes.ro care sunt cele mai influente femei din România
În categoria celor din urmă au intrat Maria Lucia Hohan, Irina Schrotter, Inna, Felicia Filip, Maia Morgenstern şi Andreea Esca. Clasamentul a fost alcătuit pe baza a trei criterii: putere financiară, acoperire media şi sfere multiple de influenţă.
Moda câştigă teren
Pentru componenta financiară a evaluării, s-au folosit datele privind averea doamnelor prezente în ediţia curentă a „Forbes 500 Miliardari", încasările din publicitate, vânzarea drepturilor de imagine sau a creaţiilor (albume de muzică, concerte). A doua componentă a fost reprezentată de apariţiile media din ultimele 12 luni.
Dincolo de media tradiţională, s-a luat în calcul, unde era cazul, şi componenta social media, de la numărul de menţiuni în articole online la fanii de pe Facebook, Twitter şi chiar apariţiile în clipurile de pe YouTube.
În urma acestor evaluări, vedeta care s-a plasat cel mai bine în acest top este designerul Maria Lucia Hohan. Aceasta este primul creator român care a ajuns pe celebrul site de lux luisaviaroma.com. La doar 31 de ani, Maria a reuşit să pună bazele unui adevărat imperiu al modei. Ea deţine şi un magazin online care livrează rochii din Hong Kong până în Arabia Saudită. Succesul de care se bucură a venit după ce a participat la mai multe târguri internaţionale. Talentul său, seriozitatea şi discreţia au propulsat-o pe tânăra creatoare chiar şi în marea industrie a Hol