Noul Focus ST, primul model global de performanta al Ford, a fost dezvoltat prin colaborarea echipei RS a Ford Europa si cea SVT din America, avand aceleasi caracteristici in toate cele 40 de tari unde va fi comercializat.
ST - Sport Technologies - este numele pe care Ford il da modelelor de performanta incepand din anul 1997, iar pana in prezent a ajuns pe Mondeo in 2002, Fiesta in 2004, Focus in 2002, 2005 si 2012.
Tinta de vanzari pe care si-o doreste Ford pentru cel de-al treilea Focus ST este de 9.000 de unitati pe an, potrivit lui Matthias Tonn, seful diviziei de performanta a Ford Europa, care spune ca spre finalul anului vom vedea si un Focus electric.
Focus ST este disponibil de anul acesta in doua versiuni de caroserie hatchback cu 5 usi si wagon (break). Nu va exista si o versiune ST sedan sau in trei usi pentru ca nu exista cerere suficienta. Modelul este produs in Saarlouis, Germania si in Michigan, Statele Unite ale Americii.
Anul acesta, Focus ST este disponibil pentru prima oara cu o caroserie wagon si doua culori noi, Tangerine Scream (galben metalizat) si Spirit Blue (albastru). Alte culori pentru Focus ST sunt rosu, negru, alb si argintiu.
ST este usor de remarcat prin designul agresiv, musculos si aerodinamic dat de grila trapezoidala, bara fata/ spate ST, bombarea pragurilor laterale, spoilerul spate, sistemul de evacuare amplasat central cu doua tevi hexagonale, jantele de 18 inch din aliaj cu spite in Y, anvelope Goodyear Eagle, geamuri fumurii spate.
Pentru a testa noul Focus ST, Ford ne-a adus la Nisa, pe Coasta de Azur, unde am condus circa 350 de kilometri, timp de doua zile, pe soselele de munte inguste, virajate si bine asfaltate.
Am facut cunostinta cu noul Focus ST in aeroport, unde am ales versiunea wagon, in culoarea rosie, iar a doua zi am incercat modelul hatchback, in noua culoare de l