Mai mult de jumatate (63,1%) din cititorii blogurilor au cumparat produse si servicii la recomandarea blogurilor pe care le citesc, se arata intr-un studiu de audienta al blogurilor romanesti.
In plus, 70,6% dintre cititorii blogurilor si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea.
"Studiul arata ca blogurile au un impact real in ce priveste opiniile si comportamentul de cumparare al cititorilor, iar acestia sunt, pe langa un target demografic ideal pentru advertiseri, si persoane cu influenta in grupul lor de prieteni , cu care discuta ceea ce citesc pe bloguri", a declarat Ionut Oprea, managerul agentiei Standout.
Studiul realizat de Standout s-a desfasurat in lunile mai-iunie pe un numar de 78 de bloguri romanesti, prin intermediul unui chestionar online la care au raspuns peste 10.000 de cititori (10.164). Este cea de-a treia editie a studiului.
Audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cu venituri peste medie si cu studii superioare. Mai mult, acestia sunt utilizatori activi de internet, cu conturi pe retelele sociale (84,2% pe Facebook, 36,7% pe Google+, 35,9% pe YouTube, 24,7% pe Twitter) care aduc in discutie in grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (77,5% uneori, des, foarte des) si li se cere parerea in grupurile de prieteni (70% des si foarte des).
In ce priveste varsta, 68,1% din cititorii de bloguri au intre 19 si 34 de ani, iar cele mai frecvente grupe de varsta sunt 25-29 ani (24,1%), 19-24 ani (23,4%) si 30-34 ani (20,6%). Cititorii care au mai putin de 18 ani impliniti sunt in procent de doar 4,6%, iar cei cu varste intre 35-49 de ani acopera 22,8% din cititori.
In ceea ce priveste studiile, 51,3% din citi