Ford a lansat luni, oficial, productia la Craiova a monovolumului B-Max. Cu un pret de pornire de 13.400 euro si tehnologii de ultima generatie, americanii spera sa cucereasca Occidentul. Multi dintre analisti pun insa sub indoiala succesul modelului, considerand ca B-Max va ajunge in show-room-uri intr-un moment cel putin nefericit. Asa sa fie?
"Tehnologic este cu vreo doua trei clase peste tot ce se produce in Romania", a declarat, la ceremonia de lansare, presedintele Traian Basescu. In stilul sau deja caracteristic, el a vrut sa aiba primul exemplar scos pe banda de productie – la fel cum a procedat si cu modelul Duster de la Dacia.
B-Max vine cu cele mai noi tehnologii si promite sa aiba o cariera indelungata. Cel putin asta spun cei de la Ford care par convinsi de succesul modelului.
Analistii remarca performantele lui B-Max, dar se intreaba daca acest model isi va gasi cumparatorii.
“In Romania, pretul de plecare, de 13.400 euro, este cel putin in acest moment prohibitiv pentru planurile Ford”, a declarat analistul auto Razvan Marinescu.
“La export isi va gasi cu siguranta clienti, insa in contextul scaderii puternice a vanzarilor din intreaga piata auto, datorata crizei, probabil ca tintele asumate initial vor fi reviziuite”, a mai spus acesta.
Ford estimeaza ca va produce in acest an la Craiova 60.000 de masini B-Max, iar anul viitor 105.000 de unitati.
La randul sau, analistul Mihnea Dobroiu remarca saltul tehnologic facut de industria auto romaneasca odata cu lansarea Ford B-Max insa se intreaba cui se adreseaza aceasta masina.
“Sper sa mearga bine la export, ar insemna un plus pentru economia romaneasca in conditiile in care Dacia, principalul exportator al Romaniei, se confrunta cu probleme de vanzari, fiind nevoit sa isi suspende activitatea”, a afirmat Dobroiu. @N_