BMW Seria 5 rămâne un sedan fascinant şi elegant chiar dacă a fost lansat în urmă cu un an şi jumătate. „Adevărul“ a testat acest model în varianta 525xd.
Deşi designaţia este 525, sub capotă se ascunde un motor diesel de 2 litri. Acesta are 218 CP şi, după cum am descoperit într-un test de aproape 1.000 de kilometri, oferă un raport foarte bun între sportivitate şi consum. Astfel, am obţinut un consum de 8 litri în regim mixt, pentru un stil de condus destul de agresiv şi la viteze destul de mari. xd-ul desemnează modelele BMW cu tracţiune integrală, o caracteristică ce se dovedeşte a fi foarte utilă pe un astfel de sedan.
Seria 5 creează impresia că se lipeşte de asfalt în viraje sau la viteze mari, iar tracţiunea integrală X-drive contribuie la acest sentiment. Modelul de test a dovedit că este una dintre cele mai stabile maşini. Cutia de viteze automată Steptronic schimbă foarte bine treptele, nu are delay nici măcar la kick-down şi face ca padelele să fie utile doar pentru cei care ţin neapărat să le folosească.
Miza pe masivitate
Performanţele sunt decente, şapte secunde pentru sprintul 0-100 km/h şi o viteză maximă de 235 km/h. BMW mizează pe natura sportivă a maşinii în special în faţa rivalilor Audi A6, Infiniti M şi Mercedes-Benz Clasa E. Ca aproape toate maşinile BMW, şi acest sedan executiv este produs în Germania.
Actualul seria 5, care poartă numele de cod F10, s-a detaşat total de designul precedentei generaţii creat de Beangle. Actualii designeri mizează pe masivitate, dar şi pe oarecare referinţă către alte modele din anii '90 ale aceluiaşi producător.
Liniile drepte compun o siluetă cu capotă masivă, dar şi numeroase nervuri care dau aspectul unui sedan sportiv, agresiv şi aerodinamic în acelaşi timp. Nu am putut distinge culoarea modelului de test şi asta datorită programului BMW Individual. Prin acest progr