Un grup de 30 de părinţi s-au prezentat marţi dimineaţă la sediul Ministerului Educaţiei, unde au depus o petiţie privind revizuirea baremului de corectare pentru proba de limba şi literatura română de la Evaluarea Naţională. Pe internet, petiţia a strâns 21.856 de semnături. Mai jos, aveţi scrisoarea pe care părinţii au adresat-o membrilor Comisiei de organizare a examenului.
UPDATE Părinţii se ceartă online pentru baremul de la Evaluarea Naţională. Află ce nemulţumeşte cele două tabere! FOTO
"Stimaţi membri ai Comisiei de organizare a examenului de Evaluare Naţională,
În numele unui grup de părinţi şi profesori de limbă română de la mai multe şcoli din Municipiul Bucureşti, vă rugăm să luaţi notă de opiniile generate de subiectul de anul acesta (varianta 6) şi de baremul însoţitor. În urma unei analize atente, efectuate de către profesori de specialitate, care predau la clasele V-VIII, considerăm că subiectele au fost formulate fără a aprecia corect nivelul de dificultate al punctelor de literatură şi limbă, în special de limbă, fără a aprecia gradul de pregătire al elevilor şi fără a alege momente relevante din pregătirea celor 4 ani la limba şi literatura română.
În mod concret, subiectul de gramatică dezavantajează copiii, nu oferă alternative de nivel mediu şi slab; prin punctajul discriminatoriu de 6 puncte în economia lucrării se merge pe principiul totul sau nimic. Punctul A 3 de la subiectul II se referă la o situaţie de subiectivă atipică, care nu se lucrează în mod obişnuit la clasă. Considerăm că din multitudinea de itemi care s-ar putea evalua la gramatică, alegera unui singur subiect, şi acela cu o singură şansă, punctat aberant, are consecinţe dezastruoase pentru evaluarea conformă cu realitatea a gradului de pregătire al elevilor.
Subiectele de literatură, care de fapt nu sunt de literatură, sunt din punct de vedere didac