Clientii din domeniul agricol au fost cel mai putin afectati de criza financiara din ultimii ani, ei fiind cei mai fideli si buni platnici, a declarat marti Ilinca Rosetti (foto), directorul general al ProCredit Bank.
"Ei se numara printre cei mai fideli parteneri ai institutiei noastre. Sunt clientii care isi onoreaza datoriile fata de banca in modul cel mai exact", a subliniat Rosetti, adaugand ca acesti clientii agricoli reprezinta o parte semnificanta in portofoliului bancii.
Ilinca Rosetti a precizat ca portofoliul agro nu a fost extrem de influentat de criza, in timp ce alti clienti, persoane juridice, au reactionat si au fost influentati diferit in functie de marimea businessului. Constructorii sau jucatorii din comert au avut probleme mult mai mari decat fermierii in aceasta perioada.
"De exemplu, pentru businessurile foarte mici, care se aflau intr-un moment de dupa o investitie semnificativa pentru marimea lor, capacitatea lor de a se mentine si de a rezista influentelor crizei a fost relativ mica. Noi am vazut ca unele afaceri de dimensiune relativ mica, pentru care criza a venit intr-un moment nefavorabil dezvoltarii businessului lor, de multe ori acest impact a putut fi chiar fatal", a explicat seful ProCredit Bank.
"In ceea ce priveste businessul mai mare, intreprinderile cu o cifra de afaceri intre 150.000 si 1 milion de euro, a fost, in general, ceva mai rezistent la criza. In acelasi timp, clientii foarte mari au avut probabil capacitatea de a rezista cel mai bine, in cazul in care nu au fost loviti la modul fatal", a adaugat Ilinca Rosetti.
Potrivit acesteia, rata de default (datorii care nu se mai recupereaza, n.r.) a fost la finele lui 2011, conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS), de 5,5%, in ceea ce priveste intarzierile de peste 30 de zile la plata, in crestere f