O petiţie online a fost lansată după proba la limba si literatura romana din cadrul Evaluării Naţionale 2012, scrie Realitatea. net.
Evaluare naţională 2012 - Textul integral al petiţiei lansate după proba la limba şi literatura română:
Citeşte şi EVALUAREA NAŢIONALĂ 2012. Vezi cat de grele au fost SUBIECTELE pentru proba scrisă la limba română
"Revizuire barem proba romana Evaluare Naţională 2012, sesiunea 25 iunie 2012
Catre Ministerul Educatiei ,
Avand in vedere discutiile de pe forumuri si dezbaterile aprinse din presa, este evident ca subiectul II.A.3 a fost unul de dificultate mare care a dat nastere la interpretari si controverse, chiar in randul profesorilor, contrar prevederilor Ordinului Ministrului Educatiei nr. 5220/2011 care solicita elaborarea unor subiecte de dificultate medie pentru examenul de limba si literatura romana din cadrul Evaluarii Nationale 2012,
solicitam revizuirea de urgenta a baremului aprobat, in sensul punctarii ca si corecte atat a variantei C."propozitie subiectiva", cat si a variantei B. "propozitie predicativa"
Aducem in sprijinul afirmatiilor noastre argumentele unor distinse profesoare de limba romana:
"Subiectul care le-a creat cele mai mari probleme elevilor (la Evaluare Naţională 2012 - Romana - nr) a fost acela care le cerea să identifice tipul propoziţiei subordonate din fraza "Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii". Elevii aveau de ales între atributivă, predicativă sau subiectivă. Majoritatea a optat pentru subiectivă, deşi propoziţia "Ceea ce mă jenează" era una predicativă. Dacă pui subordonata după principală şi nu înaintea ei, aşa cum este în textul original, şi faci contragerea (Dificultatea răsfoirii este jena - n. r.), lucrurile sunt mai clare. Subordonata este predicativă", a explicat Irina Georgescu, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Naţional