Elevi şi părinţi au trăit ieri laolaltă emoţiile examenului de Evaluare Naţională, prima probă la limba şi literatura română. Două ore, cât timp s-a desfăşurat proba, părinţii au aşteptat la poarta instituţiilor de învăţământ cu mâinile încleştate de gard, alţii plimbându-se nerăbdători.
Absolvenţii clasei a VIII-a au avut subiecte „uşoare“, după cum susţin cei mai mulţi dintre ei. Ei au avut de rezolvat cerinţe pe baza unui fragment din volumul I al operei „Cireşarii“ de Constantin Chiriţă şi a articolului „Kindle“ al lui Ion Vianu, publicat în revista Dilemateca. „A fost mult mai uşor decât ne-am fi aşteptat. Noi am lucrat pe texte şi cu cerinţe cu un grad de dificultate mult mai mare. Eu am făcut“, a spus Antonela Ionescu, elevă la Colegiul „Elena Cuza“ din Craiova. Tânăra este încrezătoare şi discută cu alţi colegi în faţa liceului, după epuizarea celor două ore de examen. Ţine în mână fişa cu subiectele de evaluare. Luciana Rujan are aceeaşi părere despre subiectele de la Evaluare. Atât ea, cât şi colega ei îşi doresc note mari pentru a rămâne în aceeaşi unitate de învăţământ.
„Opinia profesorilor care au predat la ciclul gimnazial este cu totul alta. Ne este teamă că mulţi dintre ei nu au înţeles subiectele. Opinia noastră este că au fost subiecte potrivite pentru olimpiadă, mult prea dificile pentru Evaluare. Au fost subiecte de creativitate, cu multe elemente de dificultate“, este de părere profesoara de limba română Carmen Ştefănescu, director adjunct la Colegiul „Fraţii Buzeşti“ din Craiova.
În apropiere, alt grup de părinţi şi elevi discută pe aceeaşi temă. Întrebările sunt
inerente: „Ai făcut tot ?“, „Cum a fost, te-ai descurcat? Cum ţi s-a părut ?“, iar explicaţiile veneau unele entuziaste, altele temperate, prea puţine triste. Alţii, fie că erau părinţi, fie că erau colegi din aceeaşi generaţie sau generaţii diferite, se îmbrăţ