Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Ovidiu Ioan Silaghi, a anunţat ieri că Centura de Sud a Craiovei va fi continuată şi în partea de sud-vest, între DN 56 Craiova - Calafat şi DN6 Craiova - Filiaşi - Drobeta Turnu Severin, astfel încât „inelul“ din jurul municipiului să se închidă.
Prezent la Craiova cu ocazia lansării producţiei Ford B-Max, ministrul transporturilor a avut în prealabil o întâlnire cu noul primar al Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu. „Avem nevoie mare de infrastructură în Oltenia, în general. Ar fi trebuit să avem măcar centuri ocolitoare pentru Balş şi Slatina şi obligatoriu trebuie să vă gândiţi pentru următorii patru ani la o Autostradă a Sudului sau măcar un drum expres care să asigure o legătură rutieră decentă între Craiova şi Bucureşti“, i-a explicat Olguţa Vasilescu şefului de la transporturi.
Silaghi a asigurat-o pe primăriţa municipiului că ministerul pe care îl conduce „deja se preocupă de Craiova“. „În privinţa autostrăzii, nu s-a luat încă o decizie, însă ne dorim, în primul rând, să urgentăm şi să închidem porţiunea de centură din sudul oraşului“, a explicat ministrul transporturilor.
„Domnul ministru m-a asigurat că există şi finanţare pentru completarea centurii ocolitoare a Craiovei, astfel încât să se închidă «inelul» în jurul oraşului“, a menţionat Lia Olguţa Vasilescu, după întâlnirea cu ministrul Silaghi.
Centura de Nord, singura funcţională
Până în prezent, Craiova are funcţională doar Centura de Nord, care permite ocolirea oraşului pentru cei care circulă pe relaţia Bucureşti - Drobeta Turnu Severin, cu legături către Bălceşti - Horezu şi către Melineşti - Târgu Cărbuneşti. În fază de proiect sau în fază incipientă de execuţie, din cauza întârzierii exproprierilor sunt aşa-numita „Centură Ford“, care ar urma să facă legătura între DN 65 Craiova - Balş - Slatina - Piteşti - Bucu