Jucătorii din piaţa auto simt din plin efectele crizei. Numărul de clienţi a scăzut drastic în ultimii ani, iar speranţa producătorilor rămân firmele mari care mai au bani pentru înnoirea flotei.
Scăderea puterii de cumpărare a afectat destul de mult şi piaţa auto, astfel vânzările din industrie s-au redus drastic anul trecut, iar numărul persoanelor fizice care au achiziţionat o maşină s-a micşorat şi el semnificativ.
Speranţa producătorilor şi a importatorilor din industrie rămân companiile mari care mai au bani pentru înnoirea flotei. Ponderea persoanelor fizice care cumpără maşini a continuat să scadă în primele cinci luni ale anului, ajungând la 31% de la 45% în 2011, principalii cumpărători fiind corporaţiile internaţionale care au bani să-şi înnoiască parcul auto, a declarat Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA).
Prea puţini îşi permit o maşină
„Există o alunecare puternică spre zona de clienţi de flotă. Clientul principal a devenit o corporaţie, internaţională de cele mai multe ori, care încă mai are o afacere care să-i permită schimbarea parcului auto şi are şi resurse financiare. Persoanele fizice nu prea mai există şi se vede şi din faptul că sunt tichete «Rabla» neutilizate. De aceea, programul trebuie suplimentat cât mai repede pentru ca să fie cât mai accesibil pentru clienţi", a explicat Brent Valmar, la conferinţa Mediafax Talks about Auto Industry.
Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule, 55% din maşini au fost achiziţionate anul trecut de companii, iar 45% de persoane fizice.
Şi Thomas Dubruel, directorul comercial al Dacia, susţine că piaţa clienţilor particulari este în scădere, la fel şi segmentul de flote, însă acesta din urmă a fost în creştere anul trecut cu 20%. Oficialul Dacia susţine că pentru îmbunăt