Secretarul general adjunct in Ministerul Transportului, Horatiu Buzatu, a declarat, miercuri, ca infrastructura din Romania este subdezvoltata si a recomandat construirea unei autostrazi in zona de sud-vest a tarii, care ar putea deveni un pol al industriei auto.
"Infrastructura practic nu exista, deoarece nu poate satisface nici necesitatile cetatenilor si nici cele ale producatorilor. As adauga ca e nevoie de crearea unui adevarat pol al industriei auto romanesti in S-V Romaniei, deoarece intre Craiova si Pitesti se mai gasesc si alti producatori mari de componente auto, in afara de Ford si Renualt", a precizat secretarul general adjunct in Ministerul Transporturilor, Horatiu Buzatu, la conferinta "Mediafax Talks About Auto Industry".
El a spus ca infrastructura este subdezvoltata, iar acele trasee care au fost negociate cu partenerii europeni nu includ, din pacate, racordarea zonei de S-V la reteaua nationala de autostrazi, care ar fi facilitat accesul si transportul catre producatorii locali de masini si de componente auto.
Productia de automobile in Romania: Avantaje si dezavantaje
"O solutie pentru a suplini lipsa de finantare poate fi dzvoltarea unor investiti in parteneriat public-privat, vom vedea, poate va aparea prima autostrada privata din Romania, eu sprijin aceasta idee", a reiterat oficialul.
El a sugerat ca prima constructie de acest gen sa lege Craiova de Pitesti si Calafat, unde se va construi un nou pod peste Dunare.
Oficialul Ministerului Transportului a intarit ideea ca zona de S-V ar trebui sa devina un pol al industriei auto, iar infrastructura din acea zona ar trebui dezvoltata.
Buzatu a declarat ca, in prezent, se lucreaza la modernizarea soselei a 40 de kilometri ai soselei care face legatura intre Calafat si Craiova, de circa 80 km.
"Pe cealalta j